środa, 9 grudnia 2015

Piernikowe święta

Jeśli już jesteśmy od poprzedniego posta w temacie gotowania, mam dla Was kolejną propozycję, świąteczne pierniki, przepis podkradłam kiedyś mojej mamie i w tym roku postanowiłam upiec je sama. Pierniki warto upiec 2 - 3 tygodni przed wigilią, aby spokojnie mogły zmięknąć.

Przepis na pierniki:
(ja zrobiłam z dwóch takich porcji jak poniżej, gdyż wiedziałam, że przez Święta gdy zjedzie się rodzina już nic dla mnie nie zostanie:) )

SKŁADNIKI:
1 szklanka (250ml) miodu
1 szklanka cukru
1 kostka margaryny
1 opakowanie przyprawy do pierników
1 jajko
1 płaska łyżeczka sody
ok. 0,5 kg mąki

WYKONANIE:
Miód, cukier, przyprawę do piernika i margarynę zagotować (NIE DOPROWADZIĆ GO WRZENIA!), ostudzić, dodać sodę i jajko. Dodać stopniowo mąkę. Całość powinna mieć konsystencję miękkiego ciasta. 

Wkładamy całość do lodówki na noc.

Wyjmujemy godzinę przed pieczeniem.

Wałkujemy na ok 3 mm. w zależności od upodobań :)

Pieczemy ok 7 - 8 min w temperaturze 180 stopni.

SMACZNEGO :)












1 komentarz:

  1. Porównuję przepisy i jednak się różnią, następnym razem wypróbuję Twojej receptury :) Ale tak samo smacznie wyglądają :) Zostawiam mój przepis :) http://youlikemystyle8.blogspot.com/2015/12/ja-piernikcze.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze!

Zaobserwuj mojego bloga jeśli Ci się spodoba, zainspiruje, jeśli jeszcze z chęcią tu wrócisz